marți, 17 iunie 2014

Inca un episod "Fantasy si Castigi"

Taverna e ca mai toate pe care le gasesti in partea asta a Erebosului.  Veche,  cenusie, inghesuita intre doua cladiri care stau sa se prabuseasca, ca o rana supuroasa pe un picior deja invinetit. Pare – si probabil este - genul de loc in care prostituatele isi aduc clientii ce sunt prea fini pentru colturile aleilor, prea inteligenti pentru a le lua in propriile asternuturi si prea saraci pentru a-si permite o camera la asezamantul mai instarit, daca nu mai respectabil, pitit pe aceeasi strada intre alte case darapanate. Prin fereastra unsuroasa si panza stravezie si rarita ce joaca rol de perdea se intrezaresc cu greu cateva mese subrede si un foc care arde in seminiu cu valvataie, desi seara de august e sufocanta si pe strazi se spune ca nu au mai fost veri atat de calduroase de dinainte de Invazia cea Mare. Focul nu e ceea ce ma face sa ezit. Din ce aud, oamenii din Nord nu-si sting niciodata semineele, la fel cum aristocratii din Vest nu ies niciodata din casa fara umbrele. Ce imi repugna insa e mirosul care se scurge prin scandurile crestate ce alcatuiesc usa, un amestec parca tangibil de aburi grei de alcool ieftin, de sudoare, voma si tutun care face stomacul sa mi se stranga revoltat.
     Scarba ma face sa nu vreau sa intru, desi, la cum il stiu, Nagib este cu siguranta inauntru, incercand din rasputeri sa se inece intr-un butoi cu bere. Chiar si numai acest motiv ar trebui sa ma faca sa ma grabesc cu disperare. Desi indragostit iremediabil de aproape orice tip de alcool, Nagib este ceea ce, aici, in Nord, este numit aproape cu dispret halem. Fara nicio indoiala, va adormi dupa cel mult al treilea pahar.
       Imi fac curaj, trag aer in piept si urc singura treapta din fata usii, care pare gata sa mi se surpe sub picioare. Lasand la o parte necesitatea de a-mi gasi contactul inainte de a se duce la culcare sub cantecul de leagan al marii lui iubiri, sa zabovesc  mai mult decat am facut-o deja ar fi o imprudenta prea mare chiar si pentru mine. 
      Primul pas in sala principala se aseamana, cel putin ca temperatura, cu felul in care, in imaginatia mea, se simte primul pas in partea cea mai insorita a Infernului. Rezist tentatiei de a-mi impinge gluga pe spate, de a-mi lepada de tot mantia, de a ma dezbraca pana la piele doar ca sa ma eliberez de senzatia ca inot in lava fierbinte. In schimb, strang faldurile mai aproape, caci simt toti ochii inrositi si incercanati ai betivilor intorcandu-se inspre mine si studiindu-ma cu diferite grade de acuratete. Ma indoiesc ca jumatate din ei isi vor aminti macar de existenta mea in zori.
    Spre nenorocul meu, la tejghea nu e om in toata firea, care, asa cum mi s-a dovedit din nou si nou,  e improbabil sa fii rezistat tentatiei de a fi baut un paharel cu un client mai generos, ci un pusti cu ochi rotuzi, sinceri si plictisiti, care nu pare sa aiba mai mult de paisprezece ani. Ca o regula generala, nu-mi plac copiii. Tin minte mult prea multe din lucrurile care nu ii privesc.
    Nagib nu e de vazut, dar asta nu ma mira. De obicei, batranului ii place sa inchirieze o camera, pentru a-si asigura discretie absoluta, dupa cum spune el. Personal, cred doar ca prefera sa cada pe moale cand picioarele sale noduroase nu mai fac fata cantitatii de alcool.
     Treptele care duc la etaj scartaie infernal si ma simt de parca privirea micului hangiu e lipita de spatele meu. Probabil ca este. Am mai spus-o si inainte, curiozitatea nepotrivita a copiilor e mai mult decat dezolanta.
      Cele trei camere de la primul cat au usi cenusii, facute parca din scanduri de podea. Sunt zgariate si pe jumatate putrezite, aproape identince intre ele. De clanta uneia atarna insa o esarfa alba, si stiu deja ca aceea e cea care ascunde persoana pe care o caut. In toti anii in care eu si Nagib am lucrat impreuna, acela a fost semnul nostru, inspiratie pe care, vrea sau nu sa o admita, sunt sigura ca a preluat-o de la hangii din Seracoza, unde se atarna panze rosii de usile camerelor in care au voie prostituatele.
          Bat de trei ori, intr-un ritm rar, apoi de alte trei, mai repede, si imping usa fara sa astept un raspuns. Un pat si o masa cu scaune subrede alcatuiesc tot mobilierul, iar pe aceasta,  alaturi de o sticla inca pe jumatate plina, Nagib zace cu un cutit in spate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu